Finale „Nacionalnog preduzetničkog takmičenja srednjoškolaca Srbije - Napred“ koje je podrazumevalo izradu biznis planova i veštine njihovog prezentovanja održalo se u sredu 18.04.2018. godine na sceni „Stamenković“, Centar za kulturu „Vlada Divljan“ u Beogradu.
Projekat je pokrenula Visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo (VŠPEP), a uz finansijsku podršku Razvojne agencije Srbije (RAS) i uz podršku poslovne zajednice organizovane u okviru PKS. Projekat je trajao nešto manje od osam meseci, a tokom tog perioda uspostavljena je saradnja sa 17 lokalnih samouprava u Srbiji i više od 50 srednjih škola, a radionicama o “Izradi biznis plana” i “Veštini prezentovanja” obuhvaćeno je preko 2.500 srednjoškolaca, dok je preko 700 njih animirano i motivisano da se uključi u projekat i da učestvuje u gradskim/opštinskim takmičenjima. Od 124 učenička tima na Nacionalnom takmičenju pojavilo se 16 najboljih iz 16 gradova i opština u Srbiji.
Najboljih 16 timova koji su stigli do finala su svojim kreativnim i originalnim prezentovanjem dobro osmišljenih ideja oduševili žiri i mnogobrojnu publiku.
Ipak, žiriju je ostao težak zadatak da među njima izabere najbolje.
Treće mesto pripalo je ženskoj ekipi iz Smedereva pod nazivom “Sfenterom”. Njihovo prezentovanje biznis ideje i vizuelno predstavljanje je bilo na izuzetnom nivou, a ideja je rekonstrukcija hotela Smederevo, čiji bi novi naziv bio Sfenterom, što je grčki naziv za Smederevo. Spajanje burne istorije Smedereva i zadovoljenje savremenih turističkih potreba, kako su to članice tima predstavile, delovalo je jako zanimljivo. Trećeplasirana ekipa dobila je od VŠ PEP diplome, pehar, medalje i vaučere u vrednosti od 300e koje mogu iskoristiti za studiranje na istoimenoj školi. Takođe, učesnice ove ekipe dobile su nagrade od Make Up Akademije “Danijela Palavestra” za petodnevnu školu šminkanja.
Ekipa iz Niša, pod nazivom “Konstantinove terme” osvojila je drugo mesto sa idejom veštačke lagune, koja bi se nalazila ispod velike kupole u podnožju Niške banje. Svoj projekat su detaljno opisali žiriju kao veliki kompleks sa hotelom, spa centrom, bazenima i veštačkim talasima za surfovanje, a koristila bi se lekovita termalna voda od 38 stepeni C. Kako kažu, Konstantinove terme će leti biti more, a zimi tropski raj za posetioce. Ovi učesnici su pored pehara i diploma od VŠ PEP dobili vaučer u vrednosti od 500e koje mogu iskoristiti za studiranje na istoimenoj školi. Frizerski studio “Sotto Sopra” dodelio je svakom članu tima vaučer za potpunu transformaciju kose, a Hotel apartmani “Carpe Diem” dodelili su vikend u Beogradu.
Pobednički tim „Honey bomb“ iz Novog Pazara je predstavio svoj inovativni proizvod- med u kapsulama! Kako kažu, mnogima se dešavalo da otvarajući svoju kesicu čaja ulepe svoje prste, te su oni plasirali svoj proizvod koji će služiti kao zaslađivač čaja. Ovim načinom rastvaranja med ne bi gubio svoja blagotvorna svojstva, a kapsule su pravljenje od agara prirodnog polisaharida. Agar je bez boje, bez ukusa i ne utiče na svojstva meda, ne utiče ni na insulin u krvi pa ga mogu koristiti i dijabetičari. Med koji je kapsuliran je 100% prirodan. Tim je takođe osmislio odličan marketing i distribuciju proizvoda. VŠ PEP je pobedničkom timu uz pehar i medalje obezbedila punu stipendiju za školovanje. Turistička agencija „VIVA TRAVEL“ dodelila je putovanje u Veneciju, predsednik Sportskog auto i karting saveza Srbije dodelio je vaučere za karting vožnju na katring trci koja će se održati 27.05.2018. godine na Adi Huji.
„BurgerPlus“ i „Biomelem“ dodelili su poklon pakete i vaučere za prva tri tima.
Dan proveden u Ambasdi Danske sa danskim ambasadorom dobilo je četvrto mesto.
Žiri su činili Branislava Simanić, direktorka sektora preduzetništva u Privrednoj komori Srbije - predsednica žirija, Maja Bobić, podpredsednica EPuS, članica Izvršnog odbora Međunarodnog evropskog pokreta u Briselu i savetnica za EU Ministra za inovacije i tehnološki razvoj u Vladi Srbije, Ivana Matić, predsenik asocijacije, TMA Srbija, Tournaroun Management Association, Katarina Samardžić, direktor marketinga kompanije “Burger Plus”, Tijana Spasić, Key Accound Director marketinške agencije „Royal Step Marketing“, Bojana Petrović, vlasnica apartmana “Carpe Diem”, Snežana Sokić, ispred TV Kopernikus, Aleksandra Gobeljić i Ana Jelačić iz Societe Generale banke, Nikolina Rakić, Make –up akademija „Danijela Palavestra“, Olivera Veličković iz Turističke agencije “Viva Travel”, Zoran Ilić – direktor komanije “Biomelem”, Nenad Andrić iz “Andrić” kompanije, Bratislav Đorđević, Čedomir Brkić – Predsednik automobilskog foruma, Staniša Lazarac, predsednik saveza „Sportski auto i karting savez Srbije“, Boban Ćirić, frizerski salon “Sotto Sopra”, David Lythgoe, direktor „Halifax Consalting“, Predrag Dedeić, predsednik Komisije za hartije od vrednosti i Milisav Tijanić, finansijski ekspert, ovlašćeni sudski veštak.