Razvijanje preduzetničkih veština kod učenika stoga je od presudnog značaja, jer sem što budi kod njih nova interesovanja i pomaže im da sintetišu stečena znanja iz različitih oblasti, doprinosi i pospešivanju učeničke inicijative, sposobnosti planiranja, upornosti, preduzimljivosti, efikasnosti, kritičkog mišljenja i objektivnog sagledavanja realnog sveta.
Zato je seminar „Identifikacija preduzetničke ideje i izrada biznis plana“ (katal. broj: 910), kojem je primarni cilj sticanje i razvijanje profesionalnih kapaciteta nastavnika, potrebnih za realizaciju nastavnih i vannastavnih aktivnosti u oblasti preduzetništva i ovladavanje savremenim interaktivnim metodama nastave o preduzetništvu, naišao na odličan prijem kod grupe nastavnika srednjih stručnih škola Smedereva i okolnih gradova.
U izuzetno prijatnoj i posticajnoj atmosferi, nizom prezentacija, radionica i konkretnim predlozima i sugestijama, realizatori seminara dr Zvonko Brnjas iz Instituta ekonomskih nauka u Beogradu, i dr Zorana Nikitović, predavač na Visokoj školi za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo, koji su inače u poslednje dve godine postali uspešni saradnici i prijatelji Grada Smedereva i smederevskih profesora kroz realizaciju projekta „Mladi preduzetnik“ i „Napred – nauči preduzetništvo“, uspeli su da kod učesnika obuke pospeše kompetencije za uže stručnu oblast i nivo njihovih metodičkih veština koje su od presudne važnosti u kreiranju projektne nastave orijentisane ka ishodima.
Nakon uvodnog upoznavanja sa osnovnim pojmovima i definicijama preduzetništva i biznis plana i sa teorijsko-metodološkom osnovom izrade biznis plana, na seminaru je bilo reči o strukturi i sadržaju biznis plana sa obrazloženjem svih ključnih delova, tržišnoj i tehničko-tehnološkoj analizi preduzetničke ideje, finansijskoj analizi i oceni poslovanja, kao i o procesu pripreme biznis plana u fazama. Upoznavanje nastavnika sa procesom identifikacije preduzetničke ideje i uobličavanja svih njenih aspekata kroz biznis plan cilj je obuke koji je, na obostrano zadovoljstvo učesnika i realizatora seminara, u potpunosti ostvaren.
Ova odlična obuka, koja je rešila mnoge nedoumice i ponudila praktične predloge za kreiranje nastavnih i vannastavnih aktivnosti, umnogome će obogatiti dalju nastavnu praksu učesnika pomažući im da utiču na razvoj i napredak svojih učenika. Zaključak koji se nametnuo, uz pohvale o sadržajima, pristupu oblikovanju obuke i harizmi realizatora seminara, bio je da preduzetničke sposobnosti stvaraju odgovornije generacije učenika koje će biti spremne da se suoče sa realnim problemima, da prepoznaju prilike, postavljaju ciljeve i donose odluke. Kreativno i kritičko mišljenje, inicijativa, komunikacijske veštine, inicijativa i vizionarstvo nisu preduzetnička znanja i veštine važne jedino u oblasti poslovanja – oni su važni u svim oblastima života.